Ochrona Danych & Viaplay

Polityka prywatności (pobierz)

Privacy Notice (download)

Zanim naciśniesz przycisk odtwarzania, porozmawiajmy o prywatności.

Twoja prywatność, to Twój interes. Pamiętaj, że cenimy Twoje zaufanie. Twoja prywatność jest dla nas priorytetem we wszystkim, co robimy.

Rozumiemy – teksty prawne nie każdemu przypadną do gustu. Chociaż jesteśmy prawnie zobowiązani do zagłębienia się w szczegóły, staramy się również upewnić, że tekst będzie dla Ciebie zrozumiały. Naszym celem jest wyposażenie Cię w wiedzę potrzebną do dokonywania świadomych wyborów podczas korzystania z naszej platformy. Od tego, jakie dane osobowe zbieramy, po sposób ich wykorzystania i kiedy są udostępniane – wszystko jest dostępne w języku, który nie powoduje łzawienia oczu. Poświęć więc chwilę przed kolejnym seansem i przeczytaj naszą Politykę prywatności.

1. O nas

Viaplay to spersonalizowana usługa przesyłania strumieniowego świadczona przez Viaplay Group Sweden AB , numer identyfikacyjny firmy 556304-7041 i adres Box 171 04, 104 62 Sztokholm, Szwecja („Grupa Viaplay”). Grupa Viaplay jest administratorem danych w zakresie przetwarzania Twoich danych zgodnie z niniejszą Polityką prywatności.

Niniejsza Polityka prywatności dotyczy Ciebie, gdy tworzysz konto na Viaplay, odwiedzasz nasze strony internetowe lub aplikacje, przyłączasz się do ankiet, konkursów lub grup użytkowników, subskrybujesz nasze biuletyny lub rozmawiasz z nami w mediach społecznościowych lub naszych dedykowanych kanałach.

Aby założyć konto Viaplay, musisz mieć ukończone 18 lat. Nie prowadzimy świadomie działań marketingowych skierowanych do osób nieletnich ani nie gromadzimy ich danych osobowych. Jeśli nie masz ukończonych 18 lat, możesz korzystać z Viaplay wyłącznie pod nadzorem i zgodą rodzica lub opiekuna prawnego. Sugerujemy, aby rodzice lub opiekunowie najpierw utworzyli profil dziecka. W ten sposób możemy zablokować wszelkie treści uznane za nieodpowiednie dla nieletnich.

Czasami, gdy korzystasz z Viaplay na konsoli do gier, telewizorze Smart TV lub innym inteligentnym urządzeniu, firma, która wyprodukowała to urządzenie, może również wykorzystywać Twoje dane osobowe. Są odpowiedzialni za własne zasady dotyczące prywatności. To samo dotyczy kliknięcia łącza prowadzącego do innej witryny internetowej. Radzimy zapoznać się z odpowiednimi informacjami dotyczącymi ochrony danych, które dotyczą również Ciebie.

2. Jakie kategorie danych osobowych zbieramy

Gromadzimy różne rodzaje danych o Tobie. Poniżej przedstawiono przykłady kategorii danych, które możemy gromadzić.

Kontakt i identyfikacja: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres, data urodzenia lub wiek, płeć.

Informacje o płatności: dane karty płatniczej, historia płatności, adres rozliczeniowy, kody promocyjne.

Informacje o koncie: nazwa użytkownika, hasło, nazwa profilu, preferencje i inne informacje, które podajesz w odpowiednich profilach użytkowników.

Komunikacja: wiadomości podczas komunikacji z naszym Działem Obsługi Klienta, nagrania rozmów telefonicznych, opinie, interakcje z wiadomościami wysyłanymi przez Grupę Viaplay za pośrednictwem poczty elektronicznej, SMS-ów, wiadomości push, powiadomień w produkcie, mediów społecznościowych.

Informacje o użytkowaniu: interakcje z Viaplay, dane behawioralne podczas korzystania z usługi, lokalizacja, z której uzyskujesz dostęp do Viaplay (kraj, region, miasto).

Informacje o reklamie: preferencje dostawcy reklam, zdefiniowane cele przetwarzania danych przez dostawcę reklam.

Pliki cookie, informacje o urządzeniu i sieci: preferencje dotyczące plików cookie, numer urządzenia i inne unikalne identyfikatory, urządzenia sieciowe, adres IP, typ i konfiguracja urządzenia, informacje o przeglądarce internetowej, rozdzielczość ekranu, informacje o dzienniku awarii.

Dane audiowizualne: zdjęcia, nagrania audio i wideo, gdy bierzesz udział w badaniach użytkowników.

3. Jak zbieramy Twoje dane osobowe

Gromadzimy Twoje dane osobowe na trzy sposoby.

Dane, które nam przekazujesz. Zbieramy informacje bezpośrednio od Ciebie, kiedy tworzysz i utrzymujesz swoje konto, kiedy kontaktujesz się z nami, kiedy rejestrujesz się, aby otrzymywać od nas komunikację marketingową, kiedy bierzesz udział w konkursach lub ankietach lub kiedy udostępniasz nasze treści w mediach społecznościowych.

Dane, które zbieramy, gdy korzystasz z Viaplay. Gdy korzystasz z treści Viaplay, zbieramy informacje o tym, jak korzystasz z usługi. Używamy tych danych, aby zapewnić Ci lepsze doświadczenia. Przyglądamy się temu, co oglądasz i jak korzystasz z Viaplay, a następnie łączymy to z Twoim profilem. Dzięki temu możemy przekazywać Ci spersonalizowane rekomendacje.

Możesz stworzyć osobne profile dla członków swojego gospodarstwa domowego, dzięki czemu każdy otrzyma rekomendacje dopasowane do siebie. Pamiętaj tylko, że każdy, kto korzysta z Twojego konta, może zobaczyć wszystkie profile. Ponadto, w zależności od ustawień plików cookie, możemy zapamiętać, co przeglądałeś po wylogowaniu. Dzięki temu możemy zapewnić Ci spersonalizowane rekomendacje przy następnym logowaniu.

Dane, które otrzymujemy lub udostępniamy stronom trzecim . Czasami udostępniamy lub uzyskujemy Twoje dane osobowe z innych miejsc. Robimy to na kilka sposobów, np.:

  • W naszej grupie spółek. Możemy udostępniać Twoje dane innym spółkom w naszej Grupie, aby pomóc w realizacji naszych celów biznesowych i marketingowych.
  • Z dostawcami usług płatniczych. Kiedy płacisz za nasze usługi i produkty, udostępniamy Twoje dane dostawcom usług płatniczych, abyumożliwić transakcję.
  • Z naszymi partnerami reklamowymi. Informacje o Twoich zainteresowaniach, danych demograficznych oraz tym, co oglądałeś lub robiłeś w witrynach internetowych lub aplikacjach, jak wchodziłeś w interakcję z naszymi reklamami, a także zaszyfrowane identyfikatory mogą być udostępniane między nami i naszymi partnerami reklamowymi.
  • Poprzez partnerstwa biznesowe. Możemy udostępniać lub otrzymywać informacje umożliwiające dostęp do Viaplay za pośrednictwem naszych partnerów biznesowych, dystrybutorów lub innych stron trzecich, z którymi zintegrowana jest Viaplay.
  • Z oficjalnych organów. Możemy potrzebować informacji o Tobie od oficjalnych organów i instytucji w związku z roszczeniami, które dotyczą nas bezpośrednio lub pośrednio.

4. Dlaczego wykorzystujemy Twoje dane osobowe

Wykorzystujemy Twoje dane do różnych celów, a wszystkie mają na celu poprawę Twoich doświadczeń z Viaplay. Każdy cel jest poparty podstawą prawną, co gwarantuje, że postępujemy z Twoimi danymi zgodnie z prawem. Czasami ta sama informacja może zostać wykorzystana na różne sposoby, aby świadczyć Państwu nasze usługi. Aby ułatwić zrozumienie, opiszemy główne sposoby, w jakie wykorzystujemy Twoje dane. Jeśli masz jakieś pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi, skontaktuj się z nami.

Poza tymi celami Twoje dane mogą być również przetwarzane, gdy wymagają tego przepisy prawa, np. w związku z obowiązkami związanymi z prowadzeniem ksiąg rachunkowych lub w celu odpowiedzi na wnioski sądów i innych organów.

4.1. Świadczenie i obsługa naszych usług

Wykorzystujemy Twoje dane osobowe w celu zapewnienia Ci dostępu do Viaplay i zarządzania usługą. To zawiera:

  • Identyfikacja Ciebie jako klienta lub użytkownika.
  • Pobieranie opłat za usługi, z których korzystasz i dbanie o to, aby płatności abonamentowe były przetwarzane bez zakłóceń.
  • Upewnianie się, że Viaplay działa prawidłowo z technicznego punktu widzenia.
  • Oferowanie Ci spersonalizowanych treści na podstawie tego, co oglądasz i przeglądasz, a także innych informacji o Twoich preferencjach, które nam udostępniasz.
  • Świadczenie usług wsparcia klienta.
  • Naprawianie problemów i rozpatrywanie wszelkich skarg, jakie możesz mieć.
  • Informowanie Cię o wszelkich zmianach w naszych usługach.

Podstawa prawna

  • Art.6(b) RODO – Wykonanie umowy, w przypadku której przetwarzamy Twoje dane, aby móc wywiązać się z naszych zobowiązań wynikających z umowy z Tobą, gdy zapisujesz się na korzystanie z naszych usług.
  • Art. 6 lit. f) RODO – Uzasadniony interes w świadczeniu Ci usług dodatkowych, przy jednoczesnym zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania naszej platformy i informowania Cię o wszelkich istotnych zmianach.

Kategorie danych

  • Kontakt i identyfikacja
  • Informacje o koncie
  • Pliki cookie, informacje o urządzeniu i sieci
  • Komunikacja
  • Informacja o płatności

Źródło

  • Dane, które nam przekazujesz
  • Dane, które zbieramy, gdy korzystasz z Viaplay
  • Dane, które otrzymujemy od stron trzecich lub udostępniamy im

Zatrzymanie

  • Twoje dane są przechowywane tak długo, jak długo masz umowę z Grupą Viaplay. Więcej informacji na temat naszych praktyk przechowywania można znaleźć poniżej.

4.2. Ulepszenie naszych usług

Wykorzystujemy Twoje dane osobowe, w większości przypadków pseudonimizowane, w celu dalszego rozwijania i ulepszania naszych usług. To zawiera:

  • Kompilowanie różnych danych, takich jak zachowania związane z oglądaniem, w statystyki do analizy. Pomaga nam to zrozumieć, jakie treści cieszą się popularnością, co wymaga poprawy i jak ułatwić korzystanie z usługi.
  • Prowadzenie badań poprzez umożliwienie Ci wyrażenia opinii za pomocą ankiet, czasami na podstawie Twojej aktywności na Viaplay. Pomaga nam to spełniać Państwa oczekiwania i zwiększać zadowolenie klientów.
  • Testowanie naszych produktów i usług poprzez zastosowanie różnych technik testowania produktów. Pomaga nam to ulepszać nasze treści i rozumieć, co jest najlepsze dla naszych klientów i użytkowników.

Podstawa prawna

  • Art. 6 lit. f) RODO – Uzasadniony interes w poprawie doświadczenia i satysfakcji użytkowników, co przyczynia się do utrzymania i rozwoju naszej bazy klientów.
  • Art. 6 (a) RODO – Zgoda, którą nam przekazujesz, akceptując nasze wydajnościowe i funkcjonalne pliki cookie.

Kategorie danych

  • Informacje o użytkowaniu
  • Kontakt i identyfikacja
  • Informacje o koncie
  • Pliki cookie, informacje o urządzeniu i sieci
  • Komunikacja

Źródło

  • Dane, które nam przekazujesz
  • Dane, które zbieramy, gdy korzystasz z Viaplay

Zatrzymanie

  • Twoje dane przechowujemy aż do 48 miesięcy po tym, jak staniesz się nieaktywnym użytkownikiem. Więcej informacji na temat naszych praktyk przechowywania można znaleźć poniżej.

4.3. Promowanie naszych usługii dostarczanie reklam

Możemy wykorzystywać Twoje dane kontaktowe do wysyłania Ci ofert i wiadomości o naszych usługach, a czasami, w przypadkach, gdy wyraźnie wyraziłeś na to zgodę, również do usług naszych partnerów. Możemy je spersonalizować na podstawie Twojej aktywności na naszej platformie. Jeśli dołączysz do naszych kampanii marketingowych, takich jak Poleć znajomego, możemy również wykorzystać Twoje dane osobowe. W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania wiadomości marketingowych, rezygnując z subskrypcji za pomocą linku w naszych wiadomościach e-mail lub zmieniając ustawienia w "Moim koncie".

Ponadto możemy wykorzystywać Twoje dane osobowe do celów marketingu cyfrowego, takich jak tworzenie grup docelowych, segmentów lub wysyłanie Ci (spersonalizowanych) reklam w mediach społecznościowych i cyfrowych przestrzeniach reklamowych, a także mierzenie i monitorowanie skuteczności naszych kampanii reklamowych. Odbywa się to przy użyciu informacji z plików cookie lub innych technologii śledzenia w oparciu o Twoje wybory dokonywane podczas odwiedzania naszych stron internetowych lub otwierania naszych aplikacji. Nasi partnerzy reklamowi mogą wykorzystywać ulepszoną automatyzację lub technologię sztucznej inteligencji w celu optymalizacji skuteczności naszych kampanii, ale dzieje się to wyłącznie na podstawie zagregowanych i anonimowych danych.

Jeśli posiadasz subskrypcję pakietów zawierających reklamy, Grupa Viaplay jako wydawca będzie współpracować z dostawcami reklam w celu dostarczania reklam w oparciu o Twoje preferencje i zainteresowania. Nasze praktyki umieszczania reklam są zgodne z zasadami określonymi w Zasadach przejrzystości i zgody 2.2 (TCF), zapewniając, że Twoje dane osobowe są przetwarzane w celach, na które wyraźnie wyraziłeś zgodę za pośrednictwem naszej platformy zarządzania zgodami. Współpracujemy wyłącznie z dostawcami usług reklamowych, którzy przestrzegają zasad dotyczących przejrzystości i korzystania z technologii reklamowych, i utrzymujemy aktualną listę dostawców i partnerów technologii reklamowych, umożliwiającą przeglądanie preferencji dotyczących zgody każdego dostawcy i zarządzanie nimi. Możesz w dowolnym momencie zaktualizować swoje preferencje dotyczące zgody i wyboru dostawców, klikając Ustawienia plików cookie.

Podstawa prawna

  • Art.6(f) RODO – Uzasadniony interes w marketingu naszych usług, w którym równoważymy Twoje prawa i bierzemy pod uwagę Twoje oczekiwania, aby mieć pewność, że nasz marketing nie będzie Ci przeszkadzał.
  • Art. 6 (a) RODO – Zgoda, którą nam przekazujesz, subskrybując nasze pliki marketingowe lub akceptując nasze pliki cookie dotyczące targetowania i reklam.

Kategorie danych

  • Kontakt i identyfikacja
  • Informacje o koncie
  • Pliki cookie, informacje o urządzeniu i sieci
  • Komunikacja
  • Informacje o reklamach (jeśli posiadasz abonament na pakiety zawierające reklamy)

Źródło

  • Dane, które nam przekazujesz
  • Dane, które zbieramy, gdy korzystasz z Viaplay
  • Dane, które otrzymujemy od stron trzecich lub udostępniamy im

Zatrzymanie

  • Twoje dane przechowujemy tak długo, jak długo masz umowę z Grupą Viaplay lub do czasu, gdy poinformujesz nas, że nie chcesz otrzymywać od nas komunikacji marketingowej. Więcej informacji na temat naszych praktyk przechowywania można znaleźć poniżej.

4.4. Komunikacja z Tobą

Wykorzystujemy Twoje dane osobowe, gdy się z Tobą komunikujemy, czy to przez telefon, e-mail czy media społecznościowe. Obejmuje to przeprowadzane przez nas ankiety, konkursy i testy. Możemy nagrywać te rozmowy, aby ulepszyć nasze usługi i śledzić, na co się zgodziliśmy. Jeśli kontaktujesz się z nami za pośrednictwem mediów społecznościowych, pamiętaj, że obowiązują również zasady przetwarzania danych obowiązujące na ich platformie.

Naszą obsługą klienta zajmują się specjaliści z osobnej firmy, ale to oni przetwarzają Twoje dane w naszym imieniu. Dzięki umowom zapewniamy, że przetwarzają oni Twoje dane zgodnie z naszymi instrukcjami, tak jakbyśmy sami nimi zarządzali.

Podstawa prawna

  • Art.6(f) RODO – Uzasadniony interes w zapewnieniu skutecznej obsługi klienta, doskonalenia usług i przestrzegania ustaleń umownych.
  • Art.6(b) RODO – Wykonanie umowy w celu wywiązania się z naszych zobowiązań, gdy wyrażasz zgodę na udział w naszych konkursach.

Kategorie danych

  • Kontakt i identyfikacja
  • Informacje o koncie
  • Komunikacja

Źródło

  • Dane, które nam przekazujesz
  • Dane, które otrzymujemy od stron trzecich lub udostępniamy im

Zatrzymanie

  • Twoje dane przechowujemy przez okres do 3 lat od momentu ich zebrania. Więcej informacji na temat naszych praktyk przechowywania można znaleźć poniżej.

4.5. Utrzymanie bezpiecznego i zgodnego z przepisami korzystania z naszych usług

Używamy Twoich danych osobowych, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkich naszych usług. Obejmuje to wykrywanie i zapobieganie wszelkiemu niezgodnemu z prawem lub nieautoryzowanemu korzystaniu z naszych usług, a także naruszeniom naszych warunków. Wykorzystujemy dane również w celu zapobiegania nadużyciom, oszustwom, atakom złośliwego oprogramowania, naruszeniom praw autorskich lub innym nielegalnym działaniom. W razie potrzeby możemy wykorzystać Twoje dane w celu skorzystania z naszych praw lub obrony w postępowaniu sądowym, które może obejmować żądanie i przeglądanie dokumentów urzędowych.

Podstawa prawna

  • Art. 6 (f) RODO – Uzasadniony interes w zapewnieniu bezpieczeństwa naszych usług i sieci, a także zapobieganiu oszustwom i niewłaściwemu korzystaniu z naszych usług.
  • Art.6(b) RODO – Wykonanie umowy w celu zapewnienia, że wywiążesz się ze swoich obowiązków, gdy zgodzisz się na korzystanie z naszych usług zgodnie z prawem i na określonych warunkach.

Kategorie danych

  • Informacje o koncie
  • Pliki cookie, informacje o urządzeniu i sieci
  • Informacje o użytkowaniu

Źródło

  • Dane, które nam przekazujesz
  • Dane, które zbieramy, gdy korzystasz z Viaplay

Zatrzymanie

  • Przechowujemy Twoje dane tak długo, jak długo masz umowę z Grupą Viaplay lub dłużej, jeśli wymagają tego przepisy krajowe. Więcej informacji na temat naszych praktyk przechowywania można znaleźć poniżej.

4.6. Opłaty za nasze usługi

Twoje dane dotyczące płatności są przetwarzane bezpośrednio przez naszych dostawców usług płatniczych. Są oni niezależnie odpowiedzialni za Twoje dane i przetwarzają je zgodnie z własnymi zasadami prywatności, wyłącznie w celu pobierania opłat za nasze usługi i treści. Jednakże przetwarzamy niektóre z tych danych z kilku powodów:

  • pierwsze sześć i ostatnie cztery cyfry numeru karty kredytowej, aby pomóc Ci, jeśli zapomnisz swojej nazwy użytkownika,
  • data ważności, aby wysyłać Ci przypomnienia, gdy Twoja karta płatnicza dobiega końca i wymaga aktualizacji,
  • alias karty umożliwiający identyfikację, czy Twoja karta płatnicza została wykorzystana w innym rachunku,
  • kraj wydający, aby potwierdzić swój kraj pochodzenia,
  • typ karty i cztery ostatnie cyfry numeru karty, aby umożliwić Ci identyfikację karty płatniczej, którą zarejestrowałeś.

Podstawa prawna

  • Art.6(f) RODO – Uzasadniony interes w wykonywaniu bezpiecznych płatności za usługi, za które zgadzasz się być obciążany.
  • Art.6(c) RODO – Prawny obowiązek przechowywania paragonów i transakcji przez określony czas zgodnie z krajowymi przepisami dotyczącymi rachunkowości i księgowości.

Kategorie danych

  • Kontakt i identyfikacja
  • Informacja o płatności

Źródło

  • Dane, które nam przekazujesz
  • Dane, które otrzymujemy od stron trzecich lub udostępniamy im

Zatrzymanie

  • Przechowujemy Twoje dane tak długo, jak długo masz umowę z Grupą Viaplay. Więcej informacji na temat naszych praktyk przechowywania można znaleźć poniżej.

4.7. Przeprowadzanie badania użytkowników

Informacje, które udostępniasz nam podczas rozmowy kwalifikacyjnej, wykorzystujemy do przeprowadzenia badań i rozwiązywania problemów. Badania takie mogą obejmować nagrania wideo, w których dobrowolnie uczestniczysz. Zawsze z wyprzedzeniem przekażemy Ci szczegółowe informacje na temat badania, abyś mógł podjąć świadomą decyzję, zanim zgromadzimy Twoje dane.

Podstawa prawna

  • Art.6(b) RODO – Wykonanie umowy w przypadku wyrażenia zgody na udział w naszych działaniach badawczych.

Kategorie danych

  • Kontakt i identyfikacja
  • Dane audiowizualne

Źródło

  • Dane, które nam przekazujesz

Zatrzymanie

  • Twoje dane przechowujemy przez okres do 6 miesięcy po zakończeniu badania. Więcej informacji na temat naszych praktyk przechowywania można znaleźć poniżej.

5. Komu udostępniamy Twoje dane

Czasami musimy udostępnić Twoje dane osobowe, aby osiągnąć cele, dla których je zebraliśmy. Aby pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób i z jakich powodów udostępniamy Twoje dane, przeprowadzimy Cię przez strony, którym możemy udostępnić Twoje dane.

Spółki wchodzące w skład Grupy Viaplay. Możemy udostępniać Twoje dane osobowe firmom, których jesteśmy właścicielem, w celu dostarczania naszych produktów lub usług, promowania naszych produktów lub usług lub opracowywania i ulepszania nowych lub istniejących produktów lub usług.

Usługodawcy. Możemy udostępniać Twoje dane naszym usługodawcom, z którymi zawarliśmy umowę o świadczenie usług w naszym imieniu, takich jak pomoc w obsłudze klienta, marketing, analizy i statystyki, infrastruktura informatyczna i inna, usługi płatnicze, ochrona naszego mienia i praw, wykrywanie oszustw i bezpieczeństwo naszych klientów.

Partnerzy biznesowi i reklamodawcy. Możemy udostępniać Twoje dane naszym partnerom biznesowym, aby pomóc nam w działaniach marketingowych, ankietach lub konkursach. Współpracujemy również z dostawcami reklam w celu dostarczania reklam i ujawniamy Twoje preferencje dotyczące sposobu, w jaki mogą wykorzystywać Twoje dane. Jeśli wyrazisz zgodę na ich pliki cookie lub wtyczki w naszej witrynie, będą one zbierać określone informacje na temat Twojej interakcji z ich reklamami.

Potencjalni nabywcy naszej firmy. Możemy udostępniać lub przekazywać informacje o Tobie, jeśli sprzedajemy lub negocjujemy sprzedaż naszych działań lub aktywów kupującemu lub potencjalnemu nabywcy. Możemy udostępnić Twoje dane osobowe także w przypadku reorganizacji lub upadłości. Zawsze poinformujemy Cię, gdy nastąpi przekazanie Twoich danych kupującemu i będzie obowiązywać inna polityka prywatności.

Władze. Możemy udostępniać Twoje dane organom publicznym lub innym oficjalnym instytucjom lub organom, jeśli jest to wymagane przez prawo, regulacje, oficjalną decyzję lub żądanie rządu.

Międzynarodowe przesyłanie danych

Zawsze dążymy do przetwarzania Twoich danych na terenie UE/EOG. Jednakże w niektórych przypadkach Twoje dane mogą zostać przekazane poza ten obszar, jeśli nasi podwykonawcy lub usługodawcy mają siedzibę poza UE/EOG. Podejmujemy szczególne środki ostrożności, aby ocenić wpływ tych transferów i podejmujemy środki ochronne, aby zapewnić, że Twoje dane otrzymają odpowiedni poziom ochrony w przypadku przesyłania ich poza UE/EOG. Środki te obejmują:

  • Wybór podwykonawców lub usługodawców działających w kraju, który został uznany przez Komisję Europejską za posiadający odpowiedni poziom ochrony danych .
  • standardowych klauzul umownych Komisji Europejskiej pomiędzy Grupą Viaplay a odbiorcą danych osobowych spoza UE/EOG.
  • Wdrożenie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przekazywania i ochronę danych tak, jakby były przetwarzane na terenie UE/EOG.

6. Jak długo przechowujemy Twoje dane

Przechowujemy Twoje dane osobowe tak długo, jak jest to konieczne do osiągnięcia konkretnych celów, dla których zostały zebrane lub zgodnie z wymaganiami prawa, po czym są one usuwane lub anonimizowane. Oto przegląd naszych różnych okresów przechowywania:

Dane zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z Viaplay

  • Dane związane z kontem. Informacje związane z kontem przechowujemy przez cały okres jego trwania. Jeżeli Twoje konto zostanie usunięte z powodu braku aktywności lub na żądanie, Twoje dane osobowe zostaną zanonimizowane. Jeśli nie będziesz korzystać z naszych usług przez 48 miesięcy, Twoje konto i powiązane dane osobowe zostaną usunięte, chyba że kupiłeś treści z ważnym okresem licencji. Uznaje się Cię za nieaktywnego, jeśli nie kupiłeś żadnej treści, nie zalogowałeś się ani nie korzystałeś z Viaplay w jakikolwiek sposób przez określony czas.
  • Dzienniki awarii i pliki. Informacje o błędach i awariach usług przechowujemy, aby zapewnić techniczną funkcjonalność naszego serwisu przez okres do 3 miesięcy od odbioru.
  • Dane dotyczące transakcji i zakupów. Informacje o transakcjach związanych z Twoim kontem i dokonanych w związku z zakupami za pośrednictwem Viaplay przetwarzamy przez okres 10 lat od daty transakcji.

Dane gromadzone w ramach obsługi klienta lub komunikacji z Tobą

  • Dane osobowe zbierane w związku z zapytaniami, skargami lub prośbami są przechowywane przez okres niezbędny do ich rozpatrzenia, maksymalnie do 3 lat w przypadku logów i dialogów tekstowych oraz 1 miesiąca w przypadku nagrań głosowych. Jeżeli dana wiadomość stanowi lub może stanowić dowód w postępowaniu przed sądem lub innym organem, możemy przechowywać takie wiadomości do czasu uprawomocnienia się takiego postępowania.

Dane zebrane z ankiet, konkursów, testów użyteczności lub badań użytkowników

  • Informacje z ankiet, w których bierzesz udział, są przechowywane tak długo, jak długo posiadasz u nas konto lub przez czas określony w danej ankiecie. Twoje dane przechowujemy, gdy bierzesz udział w konkursie lub badaniu użytkowników przez okres 6 miesięcy po zakończeniu konkursu lub badania. Gdy bierzesz udział w testach użyteczności, Twoje dane przetwarzamy przez okres 12 miesięcy od ich zakończenia.

Dane zbierane w celu marketingu bezpośredniego

  • Dane przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego przechowywane są do czasu Twojej rezygnacji lub sprzeciwu wobec takiego przetwarzania. Zawsze możesz zrezygnować z marketingu bezpośredniego, kontaktując się z nami.

Dane gromadzone w celu wywiązania się z naszych zobowiązań prawnych i wniosków egzekucyjnych

  • Przetwarzamy Twoje dane osobowe przez okres określony obowiązującymi przepisami prawa w ramach wypełniania obowiązków prawnych (np. prowadzenia ksiąg rachunkowych, wystawiania faktur) lub odpowiadania na wezwania egzekucyjne, nakazy, nakazy przeszukania lub wezwania do sądu.

Dane zbierane za pomocą plików cookies lub podobnych technologii

  • Dane osobowe zawarte w plikach cookies lub innych technologiach śledzących przechowywane są przez czas życia określonych plików cookies na Twoich urządzeniach. Więcej informacji o tym, jak wykorzystujemy pliki cookie i inne technologie śledzenia, możesz przeczytać tutaj.

Zastrzegamy sobie prawo do przetwarzania Twoich danych poza te okresy przechowywania, jeśli uznamy, że dane są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub skarg przed sądem lub innym organem. Dane usuwamy zawsze niezwłocznie po tym, jak roszczenie lub skarga stała się ostateczna.

7. Jak chronimy Twoje dane

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych poprzez rygorystyczne środki techniczne i organizacyjne, które stosujemy również wobec naszych dostawców. Nasze zasady obejmują przechowywanie, bezpieczeństwo informacji i prawa dostępu, a my uczymy naszych pracowników, jak regularnie dbać o bezpieczeństwo danych. W przypadku, gdy strona trzecia przetwarza Twoje dane osobowe w imieniu Viaplay Group, zapewniamy, że Twoje dane są chronione co najmniej z takimi samymi wysokimi standardami bezpieczeństwa.

Kiedy dokonujesz płatności, korzystamy ze standardowych technologii branżowych, aby zapewnić bezpieczeństwo Twoich danych. Spełniają standardy bezpieczeństwa określone przez Radę ds. Standardów Bezpieczeństwa Przemysłu Kart Płatniczych.

Twoje konto jest również chronione hasłem. Odradzamy używanie tego samego hasła do wielu kont lub aplikacji.

8. Twoje prawa i sposób ich egzekwowania

Masz prawo kontroli swoich danych i otrzymania od nas informacji o tym, w jaki sposób te dane wykorzystujemy. Poniżej możesz przeczytać o swoich prawach. Aby z nich skorzystać, najłatwiej to zrobić, wysyłając nam wiadomość e-mail na adres privacy@viaplay.com.

Przysługują Ci następujące prawa do ochrony danych:

Przysługują Ci następujące prawa do ochrony danych:

  • Prawo dostępu. Masz prawo dowiedzieć się, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe i w takim wypadku mieć do nich dostęp. Nazywa się to żądaniem dostępu osoby, której dane dotyczą. Pomaga Ci zobaczyć, jakie informacje o Tobie posiadamy i jak je wykorzystujemy.
  • Prawo do sprostowania. Masz prawo żądać, abyśmy poprawili niedokładne lub niekompletne informacje na Twój temat oraz abyśmy uzupełnili Twoje dane.
  • Prawo do usunięcia. W niektórych przypadkach mają Państwo prawo do usunięcia swoich danych osobowych. Ma to zastosowanie, gdy:
    • Twoje dane nie są już niezbędne do przetwarzania dla celu, dla którego zostały zebrane,
    • cofasz zgodę na przetwarzanie,
    • wnosisz sprzeciw wobec przetwarzania, którego podstawą jest prawnie uzasadniony interes, a nasz interes w przetwarzaniu Twoich danych osobowych nie równoważy Twojego interesu,
    • wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych w celu marketingu bezpośredniego,
    • Twoje dane osobowe zostały przetworzone w sposób niezgodny z prawem lub,
    • Twoje dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.

Nie zawsze możemy uwzględnić Twoją prośbę o usunięcie, jeśli na przykład istnieją prawne wymagania, abyśmy zachowali Twoje dane lub jeśli dane są potrzebne do wykonania umowy z Tobą. Aby usunąć swoje dane, postępuj zgodnie z instrukcjami tutaj.

  • Prawo do ograniczenia przetwarzania. Masz prawo żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych, jeżeli:
    • uważasz, że dane, które o Tobie posiadamy, są nieprawidłowe i chcesz ograniczyć przetwarzanie na czas sprawdzania, czy dane są prawidłowe,
    • uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem, lub
    • uważasz, że nie potrzebujemy już Twoich danych w konkretnym celu.
  • Prawo do przenoszenia danych. Masz prawo żądać od nas kopii Twoich danych w formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawo przenieść je do innego odbiorcy. Prawo to dotyczy danych osobowych, które nam przekazałeś i nie tylko przetwarzamy na podstawie zgody lub wykonania umowy.
  • Prawo do sprzeciwu. Masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, które opieramy na prawnie uzasadnionym interesie, w tym profilowania. W takim przypadku nie będziemy dalej przetwarzać Twoich danych osobowych, jeśli nie będziemy w stanie wykazać istotnego prawnie uzasadnionego interesu w kontynuowaniu przetwarzania. Jeżeli przetwarzamy Twoje dane osobowe na potrzeby marketingu bezpośredniego, masz prawo wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania, w tym profilowania.
  • Prawo do wycofania zgody. Jeżeli przetwarzanie opiera się na Twojej zgodzie, możesz ją w każdej chwili wycofać bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem.

Jeśli uważasz, że nie przestrzegamy przepisów o ochronie danych, gdy wykorzystujemy Twoje dane osobowe, poinformuj nas o tym, abyśmy mogli się temu przyjrzeć. Masz również prawo do złożenia skargi do organu ochrony danych w kraju, w którym zwykle mieszkasz, pracujesz lub w którym czujesz się najbardziej bezpiecznie. Możesz skontaktować się z Urzędem Ochrony Danych Osobowych można się skontaktować pod: tel.+48 22 531-03-00, kancelaria@uodo.gov.pl.

Naszym głównym organem odpowiedzialnym za ochronę danych jest szwedzki organ ochrony danych (Integritetsskyddsmyndigheten). Możesz wysłać je e-mailem na adres imy@imy.se lub zadzwonić pod numer +46 (0)8 657 61 00.

9. Aktualizacje niniejszej Polityki prywatności

Regularnie aktualizujemy niniejszą Politykę prywatności. Nasze wykorzystanie danych osobowych może ulec zmianie, na przykład możemy zbierać dane osobowe do nowych celów, gromadzić dodatkowe kategorie danych osobowych lub udostępniać Twoje dane innym odbiorcom niż określono w niniejszej Polityce prywatności.

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki prywatności w dowolnym momencie. Jeśli jakiekolwiek zmiany będą istotne w sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane osobowe, poinformujemy Cię o tym przed wejściem zmian w życie, na przykład wysyłając Ci wiadomość e-mail lub przekazując jasne powiadomienie, gdy uzyskasz dostęp do Viaplay.

Więcej informacji na temat działań Grupy Viaplay dotyczących prywatności można przeczytać tutaj. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszej Polityki prywatności prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych pod adresem dpo@viaplaygroup.com.

Niniejsza Polityka prywatności została ostatnio zaktualizowana 18 czerwca 2024 r.